REGULAMIN SKLEPU ONLINE

/www.e-syberol.pl/

 

REGULAMIN OBOWIĄZUJE OD 15.03.2021 R.

 

       I.          POSTANOWIENIA OGÓLNE.

1.     Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Kupującego. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi i Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu na prawach konsumenta zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.).

2.     Każdy Kupujący powinien zapoznać się z Regulaminem.

3.     Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Kupującego Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Kupujący (np. pocztą elektroniczną).

 

     II.          STOSOWANE DEFINICJE.

1.     Sklep lub Sklep Internetowy, lub e-syberol.pl – Usługa elektroniczna, Sklep Internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://e-syberol.pl, w ramach którego Kupujący zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza Internetem.

2.     Sprzedawca – F.H.U. SYBEROL Michał Jęczewski, Syberia1, 09-303 Syberia,                 NIP 892 143 51 97.

3.     Regulamin sklepu online – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, określający zasady korzystania ze Sklepu.

4.     Polityka Prywatności – dokument opisujący cele i sposoby przetwarzania danych, jak i prawa osób, których dane dotyczą.

5.     Konsument– pełnoletnia osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

6.     Klient - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

7.     Klient-Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca u Sprzedawcy zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy zakup nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

8.     Kupujący – zarówno Klient, Klient-Konsument jak i Konsument.

9.     Administrator danych osobowych – podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca.

10.  Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.

11.  Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zakupu w formie elektronicznej dostępnego na stronie internetowej Sklepu, w tym zapoznanie się z Regulaminem sklepu online oraz akceptacja jego treści.

12.  Umowa – umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek złożenia przez Kupującego, zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę;

13.  Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający złożenie zamówienia w Sklepie lub dokonanie innych czynności w Sklepie.

14.  Towar – wszystkie produkty fizyczne dostępne w Sklepie, zgodnie z asortymentem przedstawionym na stronie internetowej Sklepu.

15.  Rękojmia – tryb dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego Produktu.

16.  Gwarancja – dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości Towaru złożone przez Gwaranta. Wskazuje obowiązki Gwaranta i uprawnienia Kupującego w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym.

17.  Konto – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w Sklepie przez Sprzedawcę. Kupujący może dobrowolnie zarejestrować się w Sklepie. Konto, oznaczone jest indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Kupującego, w którym gromadzone są dane podane przez Kupującego oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu.

18.  Newsletter – jedna z usług świadczona drogą elektroniczną w Sklepie przez Sprzedawcę, polegająca na wysyłaniu informacji marketingowych drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.

19.  Siła wyższa – stanowi zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub w części w ogóle lub przez pewien okres, któremu przy zachowaniu należytej staranności nie można było zapobiec ani przeciwdziałać (np. (np. wojna, strajki, zwolnienia, niedobory surowców lub dostaw energii, zakłócenia w funkcjonowaniu fabryk, blokady dróg, nadzwyczajne zjawiska przyrody, epidemie, stany nadzwyczajne).

 

   III.          INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE.

1.     Dane Sprzedawcy do kontaktu z Kupującym:

 F.H.U. SYBEROL Michał Jęczewski, Syberia 1, 09-303 Syberia, NIP 892 143 51 97                            e-mail: kontakt@sybero.pl

2.     Sprzedawca oferuje następujące rodzaje Usług Elektronicznych:

1.     Sklep Internetowy; https://e-syberol.pl/

2.     Konto;

3.     Newsletter.

3.     Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.

4.     Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Kupującego komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.

5.     Obowiązuje zakaz dostarczania przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

6.     Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Kupujących przez osoby nieuprawnione, dlatego Kupujący powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.

7.     Zawarcie umowy o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Sklepu przez Internet. Kupujący może w każdej chwili zakończyć korzystanie z bezpłatnych Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Kupującego. W takim przypadku umowa o świadczenie bezpłatnych Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.

8.     Sprzedawca może – poza innymi przypadkami wynikającymi z przepisów prawa – przetwarzać następujące dane osobowe Kupującego, niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania umowy:

1.     Nazwisko i imiona Kupującego;

2.     Stały adres zamieszkania;

3.     Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania;

4.     Adresy poczty elektronicznej Kupującego;

5.     Numer telefonu.

9.     Sprzedawca może przetwarzać, za zgodą Kupującego i dla celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji Kupujących z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Sprzedawcę, inne dane dotyczące Kupującego, które nie są niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.

 

   IV.          INFORMACJE DOT. PŁATNOŚCI.

1.     Ceny podane przez Sprzedawcę wyrażone są w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto.

2.     Sprzedawca jest płatnikiem VAT.

3.     Sprzedawca wystawia faktury VAT.

4.     Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar wolny od wad.

5.     Kupujący jest zobowiązany do korzystania z Towarów oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

6.     Wszystkie Towary oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie są nowe.

7.     Gwarancja na Towary nie jest udzielana przez Sprzedawcę. Usługi posprzedażowe nie są świadczone.

8.     Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z wymaganiami technicznymi niezbędnymi do korzystania z Usług, zawartymi w dalszej części Regulaminu (Wymagania techniczne).

9.     Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe)
i ewentualne inne koszty ponosi Kupujący. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Kupującego co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.

10.  Kupujący może wybrać formę płatności:

1.     Przelew tradycyjny – zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia, Kupujący powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sklepu. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego na rachunku bankowym Sklepu;

2.     Zapłata za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności PayU – zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Kupujący powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem systemu PayU. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego w systemie płatności PayU;

3.     Zapłata przy osobistym odbiorze Towaru (gotówka) – Kupujący uiszcza należność bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w sklepie siedzibie Sprzedawcy. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.

4.     Zapłata przy odbiorze Towaru (za pobraniem) – Kupujący uiszcza należność bezpośrednio przy odbiorze Towaru u przewoźnika. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.

11.  Na każdy sprzedany Produkt, Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Kupującemu, o ile przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia.

12.  Kupujący zobowiązany jest do zapłaty w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, o ile wybrany sposób zapłaty nie wymaga zachowania innego terminu. Zgodnie z art. 491 § 1 Kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.), jeżeli w tym terminie Kupujący nie dokona zapłaty, wtedy Sprzedawca może wyznaczyć Kupującemu dodatkowo termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Kupujący oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.

13.  Podmiotem świadczącym usługę płatności elektronicznych w systemie PayU jest ING Bank Śląski Spółka Akcyjna z siedzibą w Katowicach /adres: 40 – 086 Katowice, ul. Sokolska 34/. Spółka wpisana jest do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000005459, NIP: 634-013-54-75, o kapitale zakładowym w wysokości 130 100 000,00 złotych w całości opłaconym. ING Bank Śląski S.A. posiada status Agenta Rozliczeniowego zgodnie z Ustawą o usługach płatniczych z dnia 19 sierpnia 2011 r. oraz jako bank w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (z późniejszymi zmianami) posiada uprawnienia do realizacji transakcji płatniczych, a działalność Banku podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

 

     V.          ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY.

1.     Aby zamówić Produkt za pośrednictwem Sklepu należy wejść na stronę internetową Sklepu, np. https://e-syberol.pl/ , a następnie wybrać Towar, postępując zgodnie z informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.

2.     W celu złożenia Zamówienia niezbędne jest wykonanie przez Kupującego następujących czynności:

1.     dodania Towaru do koszyka,

2.     wypełnienia formularza zamówienia takimi danymi, jak imię i nazwisko lub nazwa Kupującego,

3.     podanie adresu e-mail, na który zostanie przesłane potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży,

4.     wskazania danych do wystawienia faktury, jeśli Kupujący chce ją otrzymać, w tym podania innych danych do rozliczenia, jak NIP, nazwa podmiotu, na który ma zostać wystawiona faktura lub rachunek,

5.     wskazania adresu dostawy i podanie kosztów transportu/dostawy,

6.     wybór formy płatności,

7.     akceptacja regulaminu Sklepu,

8.     potwierdzenie woli zawarcia umowy, w tym wybranie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub o równoważnej treści.

3.     Po podaniu przez Kupującego wszystkich danych niezbędnych do złożenia Zamówienia, wyświetli się podsumowanie Zamówienia.

4.     Zamówienie wysłane przez Kupującego jest oświadczeniem woli Kupującego zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.

5.     Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzyma wiadomość potwierdzającą dokonanie Zamówienia, która stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy co do zawarcia z Kupującym umowy sprzedaży obejmującej Towar. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy.

6.     W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia, mogącej mieć miejsce w przypadku siły wyższej lub innych przyczyn, Sprzedawca zobowiązuje się bezzwłocznie poinformować Kupującego za pośrednictwem adresu e-mail lub telefonicznie. W takim przypadku Konsument może zrezygnować z realizacji umowy, a Sprzedawca dokona zwrotu należności uiszczonych przez Konsumenta. W pozostałych przypadkach realizacja umowy ulega przesunięciu o czas trwania przeszkody.

 

   VI.          TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA I DOSTAWA TOWARÓW.

1.     Sprzedawca realizuje złożone Zamówienia na Towary w ciągu 7 dni kalendarzowych, licząc od dnia następnego, w którym Sprzedający otrzyma płatność.

2.     Do terminu realizacji Zamówienia nie wlicza się czasu dostawy Towarów, który jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.

3.     Koszty dostawy Towarów podane są do wiadomości Kupującego przed wysłaniem przez niego Zamówienia.

4.     Koszt dostawy związany jest z wyborem sposobu dostawy przez Kupującego.

5.     Kupujący ma do wyboru kilka możliwości sposobu dostawy. Każdorazowo, opcje dot. możliwości sposobu dostawy i kosztów z tym związanych są przedstawiane Kupującemu podczas składania przez niego Zamówienia.

6.     Dostawa Towarów ogranicza się wyłącznie do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

7.     Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Kupującego w Formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej.

8.     Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej (DPD). Paczka wysyłana za pośrednictwem firmy kurierskiej powinna zostać dostarczona w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.

9.     Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Kupującemu wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

10.  Sprzedawca wskazuje, że:

1.     z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Kupującego niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą wydania Towaru Kupującemu. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Kupującego,

2.     przyjęcie przesyłki z Produktem przez Kupującego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:

a.     szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki,

b.     zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

c.      ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

d.     szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

11.  Powyższe nie dotyczy Konsumenta i Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta.

 

 VII.          PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

1.     Konsumentowi i Klientowi-Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

2.     Wyjątki od odstąpienia od umowy zostały wskazane w dalszej części Regulaminu, tj. Wyjątki od odstąpienia od umowy.

3.     Termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu objęcia przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w posiadanie Towaru.

4.     Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie do Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Dane kontaktowe, zostały wskazane w części III pkt. 1 niniejszego Regulaminu.

5.     Konsument lub Klient-Konsument może skorzystać z wzoru Formularza odstąpienia od umowy, udostępnionego przez Sprzedawcę lub wykorzystać załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.).

6.     Konsument lub Klient-Konsument może także sporządzić własnoręcznie pismo o odstąpieniu od umowy, przy czym za niezbędne uważa się co najmniej:

1.     dane identyfikacyjne i adresowe Konsumenta,

2.     nazwę lub symbol zwracanego Towaru,

3.     datę otrzymania Towaru przez Konsumenta,

4.     numer rachunku bankowego lub inny sposób zwrotu kosztów Towaru przez Sprzedawcę.

7.     Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

8.     W przypadku wysyłania przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą tradycyjną dla zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie liczy się data nadania korespondencji.

9.     W razie odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.

 

VIII.          WYJĄTKI OD ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

1.     Mając na uwadze specyfikę asortymentu oferowanego za pośrednictwem sklepu internetowego oraz zgodnie z artykułem 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:

1.     o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,

2.     w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,

3.     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, 

4.     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

5.     w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

6.     w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

 

   IX.          ZWROT ŚRODKÓW I ODESŁANIE TOWARU.

1.     Sprzedawca zwróci środki pieniężne wpłacone przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Klienta-Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Klient-Konsument, chyba, że Konsument lub Klient-Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu środków.

2.     Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków pieniężnych otrzymanych od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta do momentu otrzymania towaru od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta lub dostarczenia przez niego dowodu odesłania Towaru.

3.     Konsument lub Klient-Konsument powinien zwrócić Towar niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zwroty należy kierować na adres siedziby Sprzedawcy. Dane kontaktowe zostały podane w części III pkt 1 niniejszego Regulaminu.

4.     Konsument lub Klient-Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu powstałe w wyniku korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

5.     W przypadku nieodebrania przez Kupującego przesyłki pobraniowej z Towarem, Sprzedawca ma prawo obciążyć Kupującego kosztami wysyłki, odesłania i ewentualnie magazynowania Towaru (dalej jako: „Koszty“) na poniższych zasadach:

...1.                  Sprzedawca wyśle Kupującemu na adres mailowy wiadomość z zapytaniem czy Kupujący wyraża wolę powtórnego dostarczenia Towaru;

...2.                  Jeżeli Kupujący wyrazi wolę powtórnego dostarczenia Towaru - zostanie przez Sprzedawcę obciążony Kosztami;

...3.Jeżeli Kupujący zrezygnuje z powtórnego dostarczenia Towaru – Sprzedawca będzie uprawniony do obciążenia Kupującego Kosztami, a także podjęcia działań mających na celu odstąpienie od umowy sprzedaży oraz do dochodzenia naprawienia szkody, w tym zwrotu Kosztów;

...4.                  Jeżeli Kupujący w terminie 7 dni od otrzymania wiadomości od Sprzedawcy nie udzieli odpowiedzi na wiadomość Sprzedawcy, Sprzedawca będzie uprawniony do wszczęcia procedury złożenia przedmiotu do depozytu sądowego i/lub do podjęcia działań mających na celu odstąpienie od umowy sprzedaży, a także do dochodzenia naprawienia szkody, w tym zwrotu Kosztów.

 

     X.          ZWROT KOSZTÓW DOSTAWY.

1.     Konsument lub Klient-Konsument nie ponosi kosztu zwrotu, za wyjątkiem zwykłych kosztów zwrotnej wysyłki Towaru do Sprzedawcy.

2.     Zwykłe koszty zwrotu, które ponosi Konsument lub Klient-Konsument to w szczególności koszt opakowania do wysyłki i opłaty za nadanie przesyłki do Sprzedawcy.

3.     Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi koszt dostawy Towaru liczony jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy dostępny w ofercie Sprzedawcy.

4.     Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu kosztu dostawy Towaru do Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w sytuacji, gdy:

1.     Sprzedawca dostarczył Towar w formie darmowej dostawy, np. po przekroczeniu ustalonej przez Sprzedawcę wartości zamówienia lub w ramach innej akcji promocyjnej prowadzonej przez Sprzedawcę,

2.     Konsument lub Klient-Konsument zwraca część zamówionych Towarów, a koszty dostawy nie były liczone od sztuki tylko od całości zamówienia.

 

   XI.          ZASADY REKLAMACJI NA PODSTAWIE RĘKOJMI.

1.     Konsument lub Klient-Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, w okresie 2 lat od momentu wydania Towaru w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną.

2.     Konsument lub Klient-Konsument może złożyć Sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wady.

3.     Wszelkie reklamacje Kupujących powinny być wysyłane w formie pisemnej lub na adres e-mail Sprzedawcy.

4.     Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź na wskazany przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta adres e-mail lub adres korespondencyjny.

5.     Reklamacja powinna zawierać co najmniej:

1.     imię i nazwisko, adres, kod pocztowy,

2.     nazwę zakupionego Produktu,

3.     opis reklamacji,

4.     datę ujawnienia się wady Produktu,

5.     potwierdzenie dokonania zakupu u Sprzedawcy (do wyboru w zależności od okoliczności można przedstawić jeden z wymienionych: dowód zakupu, numer zamówienia, potwierdzenie płatności, e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, etc.).

6.     Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź na wskazany przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta adres (w tym adres e-mail).

7.     Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi koszt odesłania reklamowanego Towaru, niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji z tytułu rękojmi.

8.     Reklamacje powinny być kierowane do Sprzedawcy w formie pisemnej na adres:
F.H.U. SYBEROL Michał Jęczewski, Syberia 1, 09-303 Syberia NIP 8921435197, e-mail: kontakt@syberol.pl

9.     Klient może skorzystać z wzoru reklamacji dostępnej w Sklepie, ale nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji. Powyższe nie dotyczy Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który może kierować reklamacje do Sprzedawcy w dowolny sposób.

10.  W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Produktem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika. Nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta.

11.  Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację Klienta w terminie 30 dni, a reklamację Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

12.  Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację Klienta w terminie 30 dni, a reklamację Konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

13.  Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.

 

 

 

 XII.          OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.

1.     Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.

2.     Zasady przetwarzania danych oraz prawa Kupujących w związku z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. /RODO/ (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zostały zawarte w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej www.e-syberol.pl w zakładce „RODO”.

3.     Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały opisane w Polityce prywatności.

4.     Polityka prywatności reguluje zasady przetwarzania danych związanych z:

1.     składaniem i realizacją Zamówień w Sklepie,

2.     realizacją zawartych umów i zleceń,

3.     utrzymywaniem bezpośrednich kontaktów handlowych,

4.     prowadzeniem działań marketingowych,

5.     założeniem Konta w Sklepie,

6.     zapisaniem się Kupującego do newslettera,

7.     kontaktowaniem się Kupującego ze Sprzedawcą za pomocą formularza kontaktowego, jak i telefonicznie lub mailowo na bezpośrednie adresy Sprzedawcy podane na stronie Sklepu,

8.     prowadzeniem strony internetowej w rozumieniu korzystania z serwisu internetowego
i odwiedzin na stronie internetowej przez potencjalnych użytkowników.

 

XIII.          REJESTRACJA W SKLEPIE I ZAŁOŻENIE KONTA.

1.     Kupujący w trakcie dokonywania Zamówienia może zarejestrować się w Sklepie.

2.     Założenie Konta jest dobrowolne i bezpłatne.

3.     Konto umożliwia podgląd historii Zamówień, zapisywanie produktów do ulubionych, jak i przyśpiesza składanie Zamówień w przyszłości poprzez automatyczne zapisywanie danych Kupującego na formularzu Zamówienia.

4.     Podczas rejestracji Konta Kupujący podaje swoje dane identyfikacyjne i adresowe, a także adres e-mail oraz tworzy własny login i hasło.

5.     Kupujący jest zobowiązany do nieujawniania danych do logowania do Konta Sklepu osobom trzecim.

6.     Kupujący, który dokonał rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 dni.

7.     Sprzedawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą Konta poinformuje Kupującego na adres e-mail podany przez niego podczas rejestracji, w terminie 14 dni przed planowaną datą usunięcia Konta Kupującego.

 

XIV.          NEWSLETTER.

1.     Kupujący w trakcie realizacji Zamówienia, jak i niezależnie od niego, może zapisać się do Newslettera Sprzedawcy.

2.     Newsletter polega na wysyłaniu przez Sprzedawcę informacji marketingowych drogą elektroniczną na podany przez Kupującego adres e-mail, za jego uprzednią zgodą.

3.     Kupujący w celu skutecznego zapisu do Newslettera jest zobowiązany do prawidłowego podania adresu e-mail, na który informacje mają być wysyłane oraz potwierdzenia subskrypcji.

4.     Potwierdzenie subskrypcji odbywa się po zapisie. Polega na potwierdzeniu zapisu przez Kupującego poprzez zalogowanie się do skrzynki pocztowej podanego adresu e-mail i kliknięciu w umieszczony w wiadomości potwierdzającej link aktywacyjny.

5.     Kupujący może w każdej chwili wycofać wyrażoną zgodę przy użyciu opcji anulowania subskrypcji (wypisać się), która jest dostępna w każdej wiadomości marketingowej wysyłanej przez Sprzedawcę.

6.     Kupujący może także zwrócić się bezpośrednio do Sprzedawcy w celu wycofania zgody na otrzymywanie newslettera w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania przed odwołaniem zgody.

 

 XV.          FORMULARZ KONTAKTOWY.

1.     Sprzedawca umożliwia Kupującemu wysłanie zapytania przez Kupującego do Sprzedawcy za pomocą dedykowanego formularza na stronie Sklepu.

2.     Korzystanie przez Kupującego z Formularza jest dobrowolne.

3.     Poza formularzem Sprzedawca udostępnia Kupującemu na stronie Sklepu także numer telefonu oraz adres e-mail, na który Kupujący może się kontaktować ze Sprzedawcą.

4.     Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały opisane w Polityce Prywatności.

 

XVI.          WYMAGANIA TECHNICZNE NIEZBĘDNE DO KORZYSTANIA ZE SKLEPU.

1.     Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie przez Kupującego:

1.     urządzenia z dostępem do Internetu (komputer, tablet, telefon),

2.     odpowiednio skonfigurowana przeglądarka internetowa obsługująca pliki typu cookies – Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript). Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej,

3.     aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail, umożliwiające odbieranie wiadomości pocztowych przez Kupującego.

2.     Dla bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Kupujący posiadało w szczególności:

1.     aktualny system antywirusowy,

2.     skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),

3.     zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,

4.     aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,

5.     oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie .PDF/.DOC/.XLS.

3.     Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Towarów oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu Sklepu online, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

4.     Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za niedostosowanie się Kupującego do przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do współpracy z systemem teleinformatycznym, z którego korzysta. W szczególności chodzi o przypadki, gdy Kupujący źle skonfigurował lub w ogóle nie skonfigurował konta poczty elektronicznej i z tego powodu nie docierają wiadomości e-mail od Kupującego do Sprzedawcy lub od Sprzedawcy do Kupującego.

 

XVII.          AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE.

1.     Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazw, znaków towarowych Sklepu, w tym wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom trzecim, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.

2.     Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Sprzedawcy.

3.     W przypadku naruszenia autorskich praw majątkowych do zdjęć, nazw, znaków towarowych Sklepu, w tym wchodzących w ich skład elementów graficznych, oprogramowania oraz prawa w zakresie baz danych, osoba, która dokonała naruszenia (w tym Kupujący), ponosi z tego tytułu odpowiedzialność przewidzianą w przepisach o prawie autorskim lub w przepisach z zakresu własności intelektualnej.

 

XVIII.          PLATFORMA ODR.

1.     Platforma ODR (Online Dispute Resolution - ODR) to interaktywna strona internetowa dla Konsumentów i Sprzedawców pragnących pozasądowo rozwiązać spór.

2.     Platforma ODR jest dostępna pod adresem:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL

3.     Za pośrednictwem platformy ODR Konsument mieszkający na terenie UE, Norwegii, Islandii, Liechtensteinu może złożyć skargę dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez Internet od Sprzedawcy z siedzibą w UE, Norwegia, Islandia, Liechtenstein.

4.     Złożenie skargi odbywa się to poprzez wypełnienie elektronicznego formularza i znalezienie właściwego podmiotu, który zajmie się rozwiązaniem sporu.

5.     Wszystkie podane na platformie instytucje zostały poddane weryfikacji, gwarantującej spełnianie przez nich odpowiednich przepisów i ich zarejestrowanie przez organy krajowe. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tym organem jest - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

 

XIX.          POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

1.     W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem Sklepu online zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.

2.     Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego. Konsument ma ponadto prawo do wytoczenia powództwa według przepisów o właściwości przemiennej.

3.     Miejscem spełnienia świadczenia jest w szczególności oznaczone miejsce, do którego Sprzedawca jest obowiązany zgodnie z umową przesłać Towar Kupującemu.

4.     Konsument posiada także uprawnienie do przekazania sporu do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823 t.j. ze zm.) bez uszczerbku dla możliwości wytoczenia powództwa przed sądem powszechnym.

5.     Kupujący mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do Regulaminu Sklepu online w każdym czasie na stronie Sklepu oraz sporządzić jego wydruk.

6.     Niniejszy Regulamin Sklepu online wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej Sprzedawcy.

7.     Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.

8.     Nowy lub zmieniony Regulamin wchodzi w życie po 14 dniach od publikacji na stronie internetowej Sprzedawcy.